بخوان دعای فرج را - محض خدا
90/4/24
9:11 ص
یارب
به نامی حق الله
سلام یگانه.سلامی از روی خلاص و سپاس که مرا شیعه قرار دادی و سپاس که مولایم امام زمان عج را خلق کردی که باشد هادیم
مولای من راحت بگویم شاید تنها روزی که خیلی بیادت هستم جمعه باشد.آن هم به لطف شما.میدانم لایق نیستم که در زمره رهروانت باشم.مرا همین عشق اندک بس.
مرا همین لطف شما بس.
میدانی خیلی به عبادتت .سجدهایت.اعمالت حسادت میکنم.
میدانی چقدر به درگاه خدا ناله میزنم که چرا از شما نشدم!
باشد.
بخوان دعای فرج را اثر دارد:
آیة الله بهجت (ره) می فرمایند:
دعاى تعجیل فرج دواى دردهاى ما است .
در روایت است که: در آخر الزمان همه هلاک مى شوند، « إِلاّ مَنْ دَعا بَالْفَرَجِ. » مگر کسانى که براى [تعجیل] فرج دعا کنند.
ائمّه ى ما با این بیان خیلى به اهل ایمان و شیعیان عنایت کرده اند تا خود را بشناسند. علامت گذارى براى آنها است، یعنى اگر براى فرج دعا مى کنید، علامت آن است که هنوز ایمانتان پا برجاست.
دستورهاى عجیب و غریب دیگر هم داده اند، زیرا در آخرالزمان گرفتارى اهل ایمان خیلى سخت مى شود به حدّى که در روایت آمده است:
« بَعْدَ ما مُلِئَتْ ظُلْما وَ جَوْرا. » بعد از آن که زمین از جور و ستم پر مى شود.
و شاید در روایت وارد شده باشد که: « یُنْکِرُهُ أکْثَرُ مَنْ قالَ بإِمامَتِهِ! » بیشتر کسانى که اعتقاد به امامت آن حضرت دارند، او را انکار مى کنند.
یعنى بیشتر مردم از اعتقاد وایمان به امامت بر مى گردند.
هم چنین فرموده اند که در آخرالزمان این دعاى فرج را که دعاى تثبیت در دین است، بخوانیم:
« یا أللّهُ، یَا رَحْمانُ، یَا رَحیمُ، یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ، ثَبِّتْ قَلْبى عَلى دینِکَ. »
اى خدا، اى رحمت گستر، اى مهربان، اى زیر و رو کننده ى دلها، دل مرا بر دینت ثابت و استوار گردان.
یعنى آن مرتبه اى از ایمان را که به من منّت نهادى، حفظ کن، نه این که مسلمان باشد و به همان باقى باشد، چون این معنا تثبیت در دین نیست.
این توسّلات، عزادارى ها، سوگوارىها و زیارت قبور اهلبیت ـ علامت آن است که اهل ایمان به آنها اتّصال و الصاق دارند و هنوز از آنها منحرف نشده اند؛ لذا کفّار و دست نشانده هاى آن ها دستور داشتند که بین مسلمانان و قرآن ـ تا چه برسد به مساجد و تکایا و مجالس عزا و روضه خوانى ـ جدایى بیندازند، زیرا همه ى اینها ضدّ خواسته هاى سلاطین جور بود، لذا فرمان هدم قبور یا تعطیلى مجالس روضه خوانى را دادند.
روز هشتم ماه شوّال که روز هدم قبور ائمه ى بقیع است قاعدتا روز تعطیلى حوزه ى علمیه نجف بود، ولى ما کم کم عادت کردیم و براى ما عادى شد.